World Class Universities : (Record no. 2491)
[ view plain ]
000 -Satzkennung | |
---|---|
Kontrollfeld mit fester Länge | 09720nam a22004813i 4500 |
001 - Kontrollnummer | |
Kontrollfeld | EBC6449031 |
003 - Kontrollnummer Identifier | |
Kontrollfeld | MiAaPQ |
005 - Datum und Zeit der letzten Transaktion | |
Kontrollfeld | 20220324112738.0 |
006 - Datenelemente mit fester Länge - Weitere Materialmerkmale | |
Kontrollfeld mit fester Länge | m o d | |
007 - Feld mit fester Länge zur physischen Beschreibung - Allgemeine Information | |
Kontrollfeld mit fester Länge | cr cnu|||||||| |
008 - Feld mit fester Länge zur physischen Beschreibung - Allgemeine Angaben | |
Kontrollfeld mit fester Länge | 220324s2020 xx o ||||0 eng d |
020 ## - Internationale Standardbuchnummer | |
Internationale Standardbuchnummer | 9789811575983 |
Nähere Angaben | (electronic bk.) |
020 ## - Internationale Standardbuchnummer | |
Gelöschte/ungültige ISBN | 9789811575976 |
035 ## - Systemkontrollnummer | |
System-Kontrollnummer | (MiAaPQ)EBC6449031 |
035 ## - Systemkontrollnummer | |
System-Kontrollnummer | (Au-PeEL)EBL6449031 |
035 ## - Systemkontrollnummer | |
System-Kontrollnummer | (OCoLC)1231603118 |
040 ## - Katalogisierungsquelle | |
Original-Katalogisierungsstelle | MiAaPQ |
Katalogisierungssprache | eng |
Beschreibungsfestlegungen | rda |
-- | pn |
Übertragungsstelle | MiAaPQ |
Bearbeitungsstelle | MiAaPQ |
050 #4 - Signatur der Library of Congress | |
Notation | LC71-188 |
100 1# - Haupteintragung - Personenname | |
Personenname | Rider, Sharon. |
245 10 - Titel | |
Titel | World Class Universities : |
Zusatz zum Titel | A Contested Concept. |
264 #1 - Produktion, Veröffentlichung, Distribution, Herstellung und Urheberrechtsvermerk | |
Herstellungs-, Veröffentlichungs- Vertriebs-, Erzeugungsort | Singapore : |
Produzent, Herausgeber, Distributor, Hersteller | Springer Singapore Pte. Limited, |
Datum der Herstellung, der Veröffentlichung, des Vertriebs oder des Urheberschutzvermerks | 2020. |
264 #4 - Produktion, Veröffentlichung, Distribution, Herstellung und Urheberrechtsvermerk | |
Datum der Herstellung, der Veröffentlichung, des Vertriebs oder des Urheberschutzvermerks | �2020. |
300 ## - Physische Beschreibung | |
Umfang | 1 online resource (289 pages) |
336 ## - Inhaltstyp | |
Inhaltstypterm | text |
Inhaltstypcode | txt |
Quelle | rdacontent |
337 ## - Medientyp | |
Bezeichnung des Medientyps | computer |
Medientypcode | c |
Quelle | rdamedia |
338 ## - Datenträgertyp | |
Datenträgertypbezeichnung | online resource |
Datenträgertypcode | cr |
Quelle | rdacarrier |
490 1# - Gesamttitelangabe | |
Gesamttitelangabe | Evaluating Education: Normative Systems and Institutional Practices Ser. |
505 0# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | |
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | Intro -- Acknowledgment -- Contents -- Contributors -- Chapter 1: Welcome to the World Class University: Introduction -- References -- Part I: What's in a Word? -- Chapter 2: Disorderly Identities: University Rankings and the Re-ordering of the Academic Mind -- Introduction -- The Shaping of the Sector -- The Established Order -- The Rankings Mind-Set -- Exquisite Tensions -- Disorderly Identities -- Disrupting Boundaries -- Disrupting Time-Frames -- Disrupting Hierarchies -- Conclusion -- References -- Chapter 3: Becoming World Class: What It Means and What It Does -- Introduction -- Measuring Universities-A Historical Sketch -- World Class: Theoretical Foundations and Implications -- Can Universities be Compared? -- Rankings and their Methodologies -- Different Types of Universities, Different Responses -- Conclusions: Will World Class Prevail? -- References -- Chapter 4: Three Notions of the Global -- The Globalization of HE: From "Generous Mother" to Tough Competitor -- Internationalism as Educational Ideal: The Politics of Human Perfectibility -- On Knowing One's Place in the World -- At Home with Reason -- Concluding Thoughts -- References -- Part II: World-Class Around the World -- Chapter 5: The Kafkaesque Pursuit of 'World Class': Audit Culture and the Reputational Arms Race in Academia -- Introduction: The Kafkaesque World of the UK University -- Context: Universities and the Rise of Audit Culture -- Measurement and Quantification of Everything -- Auditing Research Excellence: The Managerial Uses of Pseudo-scientific Measures -- Effects of Indicators and Rankings on Academia -- Conclusion: The Costs of Being 'World Class' -- References -- Chapter 6: Complicit Reproductions in the Global South: Courting World Class Universities and Global Rankings -- Introduction -- Essentialism and Fetishism in WCU Discourse -- Theoretical Frameworks. |
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | |
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | Syed Hussein Alatas on Complicity -- Pierre Bourdieu on Reproduction -- Comparative Case Studies -- Malaysia -- Kazakhstan -- Selecting Strategic Partners -- Developing Curriculum and Assessing Students -- Sending Students Abroad -- Evaluating Senior Leaders and Academics -- Discussion -- References -- Chapter 7: On Realizing the World-Class University: Litigation and the State -- Tuition Fees in Sweden: A Path to World-Class Universities? -- Case Facts -- Did the Student and the University Enter into a Mutually Binding Agreement? -- Did the University Breach the Contract? -- What Are the Consequences of the University's Breach of the Contract? -- The Juridification of Higher Education -- Concluding Remarks -- References -- Chapter 8: World Class at All Costs -- The Scandal -- Academic Norms -- Global Competitiveness -- Autonomy and Excellence -- Accountability -- Rankings unto Death -- References -- Chapter 9: The Paradox of the Global University -- Universities and Place-Making -- Universities and Nation-States -- Shanghai, Bologna, Abu Dhabi -- Rankings -- Bologna -- Satellite Campuses -- Conclusion -- References -- Part III: Playing the World-Class Numbers Game -- Chapter 10: World Class Universities, Rankings and the Global Space of International Students -- Introduction -- World Class Universities, International Rankings and Nation States -- The Crucial Link -- Three Research Strands: Practice, Methodology and Context -- International Rankings: A Short History and an Overview -- International Rankings as League Tables of Nations -- The Dominance of the US… -- ... of the West in General ... -- … and of English -- Nuances -- Shifting Balances? -- The Global Space of International Students -- A Three-Polar Structure -- Market, Colonial and Proximity Logics and Linguistic Patterns -- Increased Dominance of the Pacific Pole and Market Logic. |
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | |
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | Rankings and International Student Flows: Reinforcing Logics -- Conclusion -- Appendix -- References -- Chapter 11: What Counts as World Class? Global University Rankings and Shifts in Institutional Strategies -- Introduction -- Transnational Higher Education: Global University Rankings as a Policy Discourse -- Global University Rankings and 'European Higher Education' -- Rankings, Models and Institutions of Higher Education -- Global University Rankings and HEIs Strategies -- Case Selection -- References to National and International Rankings -- Perceptions of University Rankings and Institutional Outlook -- World-Class or Regional University? International Excellence and Regional Needs -- Conclusions -- References -- Chapter 12: The State Role in Excellent University Policies in the Era of Globalization: The Case of China -- Introduction -- The State's Role-From Superstructure to Cultural Hegemony -- Social Discourse, Internal Rationality and Policy -- Isomorphism, Globalization and Higher Education -- Higher Education Under the Leadership of President Xi Jinping -- The Expansion of Top Universities -- Conclusions -- References -- Part IV: The Future of World-Class Universities -- Chapter 13: The Marketingisation of Higher Education -- A Framework (Not an Enframing) of the Approach -- Building WCUs Without Watching over Them-The Technological Enframement as Marketingisation -- Marketing and Consumerisation-The Concealment of Enframement -- Can We Watch over Our Marketing and Enhance Our WCU? -- What Might Be Done to Achieve Release from the Technological Control Exerted by WCUs? -- References -- Chapter 14: Contesting the Neoliberal Discourse of the World Class University: 'Digital Socialism', Openness and Academic Publishing -- Introduction -- Knowledge as a Global Public Good -- Digital Socialism -- Political Economy of Academic Publishing. |
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | |
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | Open Access, cOAlition S, and 'Plan S' -- References -- Chapter 15: Spaces of Life: Transgressions in Conceptualising the World Class University -- Introduction -- Re-configuring the Space of the World Class University -- Re-Critiquing the World Class University -- Revoking the Tendency to Know the Other -- Re-Conceiving the 'World' Within the World Class University -- Conclusion: A Space of Life -- References -- Chapter 16: Realizing the World-Class University: An Ecological Approach -- Introduction -- Fact and Value -- An Ecological Situation -- Structure and Agency -- Fact and Value-Again -- The World-Class University: A Barren Idea -- Re-conceiving the World-Class University -- Conclusions -- References -- Correction to: Three Notions of the Global -- Correction to: Chapter 4 in: S. Rider et al. (eds.), World Class Universities, Evaluating Education: Normative Systems and Institutional Practices, https://doi.org/10.1007/978-981-15-7598-3_4 -- Correction to: Contesting the Neoliberal Discourse of the World Class University: 'Digital Socialism', Openness and Academic Publishing -- Correction to: Chapter 14 in: S. Rider et al. (eds.), World Class Universities, Evaluating Education: Normative Systems and Institutional Practices, https://doi.org/10.1007/978-981-15-7598-3_14 -- Index. |
588 ## - Anmerkung zur Ausgabe, zum Teil oder zur Iteration, die/der als Grunlage für die Identifizierung der Ressource verwendet wird | |
Anmerkung zur Ausgabe, zum Teil oder zur Iteration, die/der als Grunlage für die Identifizierung der Ressource verwendet wird | Description based on publisher supplied metadata and other sources. |
590 ## - Lokale Fußnote (RLIN) | |
Local note | Electronic reproduction. Ann Arbor, Michigan : ProQuest Ebook Central, 2022. Available via World Wide Web. Access may be limited to ProQuest Ebook Central affiliated libraries. |
655 #4 - Indexierungsterm - Genre/Form | |
Genre/Form oder fokussierter Term | Electronic books. |
700 1# - Nebeneintragung - Personenname | |
Personenname | Peters, Michael A. |
700 1# - Nebeneintragung - Personenname | |
Personenname | Hyv�onen, Mats. |
700 1# - Nebeneintragung - Personenname | |
Personenname | Besley, Tina. |
776 08 - Andere physische Form | |
Verweisungsphrase | Print version: |
Haupteintragung | Rider, Sharon |
Titel | World Class Universities |
Ort, Verlag und Erscheinungsjahr | Singapore : Springer Singapore Pte. Limited,c2020 |
Internationale Standardbuchnummer | 9789811575976 |
797 2# - LOCAL ADDED ENTRY--CORPORATE NAME (RLIN) | |
Körperschafts- oder Gebietskörperschaftsname als Eintragungselement | ProQuest (Firm) |
830 #0 - Nebeneintragung unter dem Gesamttitel - Einheitstitel | |
Einheitstitel | Evaluating Education: Normative Systems and Institutional Practices Ser. |
856 40 - Elektronische Adresse und Zugriff | |
URL | <a href="https://www.nbs.de/bibliothek/faq">https://www.nbs.de/bibliothek/faq</a> |
OPAC-Notiz | Wie greife ich auf das E-Book zu? |
856 40 - Elektronische Adresse und Zugriff | |
URL | <a href="https://ebookcentral.proquest.com/lib/nbsde/detail.action?docID=6449031">https://ebookcentral.proquest.com/lib/nbsde/detail.action?docID=6449031</a> |
OPAC-Notiz | Click to View |
No items available.