Young Adults and Active Citizenship : (Record no. 2676)
[ view plain ]
000 -Satzkennung | |
---|---|
Kontrollfeld mit fester Länge | 08734nam a22004813i 4500 |
001 - Kontrollnummer | |
Kontrollfeld | EBC6567013 |
003 - Kontrollnummer Identifier | |
Kontrollfeld | MiAaPQ |
005 - Datum und Zeit der letzten Transaktion | |
Kontrollfeld | 20220324112742.0 |
006 - Datenelemente mit fester Länge - Weitere Materialmerkmale | |
Kontrollfeld mit fester Länge | m o d | |
007 - Feld mit fester Länge zur physischen Beschreibung - Allgemeine Information | |
Kontrollfeld mit fester Länge | cr cnu|||||||| |
008 - Feld mit fester Länge zur physischen Beschreibung - Allgemeine Angaben | |
Kontrollfeld mit fester Länge | 220324s2021 xx o ||||0 eng d |
020 ## - Internationale Standardbuchnummer | |
Internationale Standardbuchnummer | 9783030650025 |
Nähere Angaben | (electronic bk.) |
020 ## - Internationale Standardbuchnummer | |
Gelöschte/ungültige ISBN | 9783030650018 |
035 ## - Systemkontrollnummer | |
System-Kontrollnummer | (MiAaPQ)EBC6567013 |
035 ## - Systemkontrollnummer | |
System-Kontrollnummer | (Au-PeEL)EBL6567013 |
035 ## - Systemkontrollnummer | |
System-Kontrollnummer | (OCoLC)1247886391 |
040 ## - Katalogisierungsquelle | |
Original-Katalogisierungsstelle | MiAaPQ |
Katalogisierungssprache | eng |
Beschreibungsfestlegungen | rda |
-- | pn |
Übertragungsstelle | MiAaPQ |
Bearbeitungsstelle | MiAaPQ |
050 #4 - Signatur der Library of Congress | |
Notation | LC5201-6660.4 |
100 1# - Haupteintragung - Personenname | |
Personenname | Kersh, Natasha. |
245 10 - Titel | |
Titel | Young Adults and Active Citizenship : |
Zusatz zum Titel | Towards Social Inclusion Through Adult Education. |
264 #1 - Produktion, Veröffentlichung, Distribution, Herstellung und Urheberrechtsvermerk | |
Herstellungs-, Veröffentlichungs- Vertriebs-, Erzeugungsort | Cham : |
Produzent, Herausgeber, Distributor, Hersteller | Springer International Publishing AG, |
Datum der Herstellung, der Veröffentlichung, des Vertriebs oder des Urheberschutzvermerks | 2021. |
264 #4 - Produktion, Veröffentlichung, Distribution, Herstellung und Urheberrechtsvermerk | |
Datum der Herstellung, der Veröffentlichung, des Vertriebs oder des Urheberschutzvermerks | �2021. |
300 ## - Physische Beschreibung | |
Umfang | 1 online resource (197 pages) |
336 ## - Inhaltstyp | |
Inhaltstypterm | text |
Inhaltstypcode | txt |
Quelle | rdacontent |
337 ## - Medientyp | |
Bezeichnung des Medientyps | computer |
Medientypcode | c |
Quelle | rdamedia |
338 ## - Datenträgertyp | |
Datenträgertypbezeichnung | online resource |
Datenträgertypcode | cr |
Quelle | rdacarrier |
490 1# - Gesamttitelangabe | |
Gesamttitelangabe | Lifelong Learning Book Ser. ; |
Bandnummer/Folgebezeichnung | v.26 |
505 0# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | |
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | Intro -- Preface -- Series Editors' Note -- Contents -- About the Contributors -- Abbreviations -- Chapter 1: Active Citizenship, Lifelong Learning and Inclusion: Introduction to Concepts and Contexts -- Introduction -- Research Scope and Methodology -- Key Concepts, Target Groups and Theoretical Considerations -- Discourses of Lifelong Learning and Adult Education -- Target Groups and Vulnerability -- Active Participatory Citizenship -- References -- Chapter 2: Active Citizenship Programmes for Unemployed Young Adults with Low Skills in Southern Europe: Participation, Outreach, and Barriers -- Introduction -- The Impact of Socio-Political State of Affairs in the Region -- Major Challenges in Programme Delivery and Relevance -- Barriers to Participation and the Need for Targeted Outreach -- Some Recommendations -- References -- Chapter 3: Active Participatory Citizenship for and with Young Adults in Situations of Risk - On the Cover and Under-Cover -- Introduction -- The Framing of APC in AE -- Methodology -- Adult Education Programmes: Providers' Perspectives -- Second Chance Schools, France -- Youth Integration Courses, Germany -- Production School Programme, Austria -- Youth Forum, Germany -- Learning APC: Young People's Perspective -- Understanding APC -- Learning Processes and Outcomes -- Adult Education's Contribution to Active Participatory Citizenship -- Conclusion -- References -- Chapter 4: Social Inclusion, Participation and Citizenship in Contexts of Neoliberalism: Examples of Adult Education Policy and Practice with Young People in the UK, The Netherlands and Ireland -- Introduction -- The Framing of Adult Education and Active Citizenship Participation as Responses to Social Exclusion: Key Discourses -- Policy Contexts for Adult Education and Active Participatory Citizenship in the UK, The Netherlands and Ireland -- United Kingdom. |
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | |
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | The Netherlands -- Ireland -- Framing Active Participation and Social Inclusion in Different Contexts: Examples from EduMAP Field Research in the UK, The Netherlands and Ireland -- EduMAP Research on Adult Education Practices in the UK, The Netherlands and Ireland -- 'Activating' Unemployed Young People Through Personalised Support: A Programme in England -- Enhancing Socio-Economic Integration and Contributing to the Community through Specific Industry Skills: A Case from The Netherlands -- Facilitating Participation as 'Activism' to Address Structural Barriers and Discrimination: An Informal Programme in Ireland -- Discussion and Conclusions -- References -- Chapter 5: How Are the Prospects for Refugees to Become Active Members of Society? - The Vision and Practices in Turkish Adult Education -- Introduction -- Methodology -- Background and Relevant Statistics of the Syrian Population in Turkey -- Historical Development and Current State of the Turkish Adult Education System -- AE in the Republican Revolution and in the Early Republican Period -- AE in Turkey Today: Framework, Basic Statistics and Challenges -- Framework and Basic Statistics -- Challenges -- How Does the AE Sector in Turkey Respond to the Inflow of Syrian Refugees? -- Statistics Concerning AE Programs Attended by Syrians -- AE for Refugee Integration: How AE Programs Are Designed to Address Refugees with Multiple Vulnerabilities for Social Integration -- How Are AE Programs Designed in Turkey to Address the Multiple Vulnerabilities of Syrian Refugees -- The Holistic View on Social Inclusion and Development of APC Skills -- Concluding Remarks and Future Prospects -- References -- Chapter 6: Adult Education as a Means to Social Inclusion in Nordic Welfare States: Denmark, Finland and Sweden -- Introduction -- History of Social Inclusion Through Adult Education. |
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | |
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | New Needs for Adult Education -- Emerging Practices -- Refugee Integration in Denmark -- Integration Education, SFI in Sweden -- Online Basic Education in Finland -- Conclusion -- References -- Chapter 7: Promising or Compelling Future in Hungary? -- Introduction -- Confused Competitiveness -- Getting Away from the Goals Set for Education? -- More Centralization, More Control and Less Money -- Strategic Thinking? -- Two Good Initiatives -- Disabled People's Advocacy Organizations -- Motivation Student Mentoring for Roma Students -- Conclusion: The Postponed Change of Paradigm -- References -- Chapter 8: Transforming Adult Education from Neo-liberal to Holistically Inclusive Adult Education in Baltic States -- Introduction -- Historical Trends in Adult Education in Baltic Countries -- Estonian Republic -- Latvian Republic -- Lithuanian Republic -- Lifelong Learning Concept and Strategies in Adult Education Policies -- Active Citizenship Concept in Adult Education -- Estonian Republic -- Latvian Republic -- Lithuanian Republic -- Informal Education Cases for Young Adults from Vulnerable Backgrounds -- Estonian Case - Vocational Work-Embedded Education -- Description of the Programme -- Target Group -- The Active Participatory Citizenship Concept in Programme Application -- Programme Outcomes for Young Adults from Vulnerable Groups -- Challenges of the Programme -- Critical Elements for Young Adults to Become Active Citizens -- Latvian Case - Validation of Informal Learning -- Description of the Programme -- Target Group -- The Active Participatory Citizenship Concept in Programme Application -- The Outcomes of the Programme for Vulnerable Young Adults -- Programme Challenges -- Programme Outcomes and Challenges for Young Adults -- Discussion -- Conclusion -- References. |
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | |
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben | Chapter 9: Conclusion: Divergences or Convergences? Facilitating Active Citizenship Through Adult Education Across Europe and Beyond -- Introduction -- Regional Divergences -- Southern Europe - Greece, Cyprus, Malta, Italy, Spain and Portugal -- France, Austria and Germany -- UK, The Netherlands and Ireland -- Turkey -- Northern Europe - Denmark, Finland and Sweden -- Hungary -- Baltic Countries - Estonia, Latvia and Lithuania -- Summary -- References. |
588 ## - Anmerkung zur Ausgabe, zum Teil oder zur Iteration, die/der als Grunlage für die Identifizierung der Ressource verwendet wird | |
Anmerkung zur Ausgabe, zum Teil oder zur Iteration, die/der als Grunlage für die Identifizierung der Ressource verwendet wird | Description based on publisher supplied metadata and other sources. |
590 ## - Lokale Fußnote (RLIN) | |
Local note | Electronic reproduction. Ann Arbor, Michigan : ProQuest Ebook Central, 2022. Available via World Wide Web. Access may be limited to ProQuest Ebook Central affiliated libraries. |
655 #4 - Indexierungsterm - Genre/Form | |
Genre/Form oder fokussierter Term | Electronic books. |
700 1# - Nebeneintragung - Personenname | |
Personenname | Toiviainen, Hanna. |
700 1# - Nebeneintragung - Personenname | |
Personenname | Pitk�anen, Pirkko. |
700 1# - Nebeneintragung - Personenname | |
Personenname | Zarifis, George K. |
776 08 - Andere physische Form | |
Verweisungsphrase | Print version: |
Haupteintragung | Kersh, Natasha |
Titel | Young Adults and Active Citizenship |
Ort, Verlag und Erscheinungsjahr | Cham : Springer International Publishing AG,c2021 |
Internationale Standardbuchnummer | 9783030650018 |
797 2# - LOCAL ADDED ENTRY--CORPORATE NAME (RLIN) | |
Körperschafts- oder Gebietskörperschaftsname als Eintragungselement | ProQuest (Firm) |
830 #0 - Nebeneintragung unter dem Gesamttitel - Einheitstitel | |
Einheitstitel | Lifelong Learning Book Ser. |
856 40 - Elektronische Adresse und Zugriff | |
URL | <a href="https://www.nbs.de/bibliothek/faq">https://www.nbs.de/bibliothek/faq</a> |
OPAC-Notiz | Wie greife ich auf das E-Book zu? |
856 40 - Elektronische Adresse und Zugriff | |
URL | <a href="https://ebookcentral.proquest.com/lib/nbsde/detail.action?docID=6567013">https://ebookcentral.proquest.com/lib/nbsde/detail.action?docID=6567013</a> |
OPAC-Notiz | Click to View |
No items available.