Young Adults and Active Citizenship : (Record no. 2676)

MARC details
000 -Satzkennung
Kontrollfeld mit fester Länge 08734nam a22004813i 4500
001 - Kontrollnummer
Kontrollfeld EBC6567013
003 - Kontrollnummer Identifier
Kontrollfeld MiAaPQ
005 - Datum und Zeit der letzten Transaktion
Kontrollfeld 20220324112742.0
006 - Datenelemente mit fester Länge - Weitere Materialmerkmale
Kontrollfeld mit fester Länge m o d |
007 - Feld mit fester Länge zur physischen Beschreibung - Allgemeine Information
Kontrollfeld mit fester Länge cr cnu||||||||
008 - Feld mit fester Länge zur physischen Beschreibung - Allgemeine Angaben
Kontrollfeld mit fester Länge 220324s2021 xx o ||||0 eng d
020 ## - Internationale Standardbuchnummer
Internationale Standardbuchnummer 9783030650025
Nähere Angaben (electronic bk.)
020 ## - Internationale Standardbuchnummer
Gelöschte/ungültige ISBN 9783030650018
035 ## - Systemkontrollnummer
System-Kontrollnummer (MiAaPQ)EBC6567013
035 ## - Systemkontrollnummer
System-Kontrollnummer (Au-PeEL)EBL6567013
035 ## - Systemkontrollnummer
System-Kontrollnummer (OCoLC)1247886391
040 ## - Katalogisierungsquelle
Original-Katalogisierungsstelle MiAaPQ
Katalogisierungssprache eng
Beschreibungsfestlegungen rda
-- pn
Übertragungsstelle MiAaPQ
Bearbeitungsstelle MiAaPQ
050 #4 - Signatur der Library of Congress
Notation LC5201-6660.4
100 1# - Haupteintragung - Personenname
Personenname Kersh, Natasha.
245 10 - Titel
Titel Young Adults and Active Citizenship :
Zusatz zum Titel Towards Social Inclusion Through Adult Education.
264 #1 - Produktion, Veröffentlichung, Distribution, Herstellung und Urheberrechtsvermerk
Herstellungs-, Veröffentlichungs- Vertriebs-, Erzeugungsort Cham :
Produzent, Herausgeber, Distributor, Hersteller Springer International Publishing AG,
Datum der Herstellung, der Veröffentlichung, des Vertriebs oder des Urheberschutzvermerks 2021.
264 #4 - Produktion, Veröffentlichung, Distribution, Herstellung und Urheberrechtsvermerk
Datum der Herstellung, der Veröffentlichung, des Vertriebs oder des Urheberschutzvermerks �2021.
300 ## - Physische Beschreibung
Umfang 1 online resource (197 pages)
336 ## - Inhaltstyp
Inhaltstypterm text
Inhaltstypcode txt
Quelle rdacontent
337 ## - Medientyp
Bezeichnung des Medientyps computer
Medientypcode c
Quelle rdamedia
338 ## - Datenträgertyp
Datenträgertypbezeichnung online resource
Datenträgertypcode cr
Quelle rdacarrier
490 1# - Gesamttitelangabe
Gesamttitelangabe Lifelong Learning Book Ser. ;
Bandnummer/Folgebezeichnung v.26
505 0# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben Intro -- Preface -- Series Editors' Note -- Contents -- About the Contributors -- Abbreviations -- Chapter 1: Active Citizenship, Lifelong Learning and Inclusion: Introduction to Concepts and Contexts -- Introduction -- Research Scope and Methodology -- Key Concepts, Target Groups and Theoretical Considerations -- Discourses of Lifelong Learning and Adult Education -- Target Groups and Vulnerability -- Active Participatory Citizenship -- References -- Chapter 2: Active Citizenship Programmes for Unemployed Young Adults with Low Skills in Southern Europe: Participation, Outreach, and Barriers -- Introduction -- The Impact of Socio-Political State of Affairs in the Region -- Major Challenges in Programme Delivery and Relevance -- Barriers to Participation and the Need for Targeted Outreach -- Some Recommendations -- References -- Chapter 3: Active Participatory Citizenship for and with Young Adults in Situations of Risk - On the Cover and Under-Cover -- Introduction -- The Framing of APC in AE -- Methodology -- Adult Education Programmes: Providers' Perspectives -- Second Chance Schools, France -- Youth Integration Courses, Germany -- Production School Programme, Austria -- Youth Forum, Germany -- Learning APC: Young People's Perspective -- Understanding APC -- Learning Processes and Outcomes -- Adult Education's Contribution to Active Participatory Citizenship -- Conclusion -- References -- Chapter 4: Social Inclusion, Participation and Citizenship in Contexts of Neoliberalism: Examples of Adult Education Policy and Practice with Young People in the UK, The Netherlands and Ireland -- Introduction -- The Framing of Adult Education and Active Citizenship Participation as Responses to Social Exclusion: Key Discourses -- Policy Contexts for Adult Education and Active Participatory Citizenship in the UK, The Netherlands and Ireland -- United Kingdom.
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben The Netherlands -- Ireland -- Framing Active Participation and Social Inclusion in Different Contexts: Examples from EduMAP Field Research in the UK, The Netherlands and Ireland -- EduMAP Research on Adult Education Practices in the UK, The Netherlands and Ireland -- 'Activating' Unemployed Young People Through Personalised Support: A Programme in England -- Enhancing Socio-Economic Integration and Contributing to the Community through Specific Industry Skills: A Case from The Netherlands -- Facilitating Participation as 'Activism' to Address Structural Barriers and Discrimination: An Informal Programme in Ireland -- Discussion and Conclusions -- References -- Chapter 5: How Are the Prospects for Refugees to Become Active Members of Society? - The Vision and Practices in Turkish Adult Education -- Introduction -- Methodology -- Background and Relevant Statistics of the Syrian Population in Turkey -- Historical Development and Current State of the Turkish Adult Education System -- AE in the Republican Revolution and in the Early Republican Period -- AE in Turkey Today: Framework, Basic Statistics and Challenges -- Framework and Basic Statistics -- Challenges -- How Does the AE Sector in Turkey Respond to the Inflow of Syrian Refugees? -- Statistics Concerning AE Programs Attended by Syrians -- AE for Refugee Integration: How AE Programs Are Designed to Address Refugees with Multiple Vulnerabilities for Social Integration -- How Are AE Programs Designed in Turkey to Address the Multiple Vulnerabilities of Syrian Refugees -- The Holistic View on Social Inclusion and Development of APC Skills -- Concluding Remarks and Future Prospects -- References -- Chapter 6: Adult Education as a Means to Social Inclusion in Nordic Welfare States: Denmark, Finland and Sweden -- Introduction -- History of Social Inclusion Through Adult Education.
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben New Needs for Adult Education -- Emerging Practices -- Refugee Integration in Denmark -- Integration Education, SFI in Sweden -- Online Basic Education in Finland -- Conclusion -- References -- Chapter 7: Promising or Compelling Future in Hungary? -- Introduction -- Confused Competitiveness -- Getting Away from the Goals Set for Education? -- More Centralization, More Control and Less Money -- Strategic Thinking? -- Two Good Initiatives -- Disabled People's Advocacy Organizations -- Motivation Student Mentoring for Roma Students -- Conclusion: The Postponed Change of Paradigm -- References -- Chapter 8: Transforming Adult Education from Neo-liberal to Holistically Inclusive Adult Education in Baltic States -- Introduction -- Historical Trends in Adult Education in Baltic Countries -- Estonian Republic -- Latvian Republic -- Lithuanian Republic -- Lifelong Learning Concept and Strategies in Adult Education Policies -- Active Citizenship Concept in Adult Education -- Estonian Republic -- Latvian Republic -- Lithuanian Republic -- Informal Education Cases for Young Adults from Vulnerable Backgrounds -- Estonian Case - Vocational Work-Embedded Education -- Description of the Programme -- Target Group -- The Active Participatory Citizenship Concept in Programme Application -- Programme Outcomes for Young Adults from Vulnerable Groups -- Challenges of the Programme -- Critical Elements for Young Adults to Become Active Citizens -- Latvian Case - Validation of Informal Learning -- Description of the Programme -- Target Group -- The Active Participatory Citizenship Concept in Programme Application -- The Outcomes of the Programme for Vulnerable Young Adults -- Programme Challenges -- Programme Outcomes and Challenges for Young Adults -- Discussion -- Conclusion -- References.
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben Chapter 9: Conclusion: Divergences or Convergences? Facilitating Active Citizenship Through Adult Education Across Europe and Beyond -- Introduction -- Regional Divergences -- Southern Europe - Greece, Cyprus, Malta, Italy, Spain and Portugal -- France, Austria and Germany -- UK, The Netherlands and Ireland -- Turkey -- Northern Europe - Denmark, Finland and Sweden -- Hungary -- Baltic Countries - Estonia, Latvia and Lithuania -- Summary -- References.
588 ## - Anmerkung zur Ausgabe, zum Teil oder zur Iteration, die/der als Grunlage für die Identifizierung der Ressource verwendet wird
Anmerkung zur Ausgabe, zum Teil oder zur Iteration, die/der als Grunlage für die Identifizierung der Ressource verwendet wird Description based on publisher supplied metadata and other sources.
590 ## - Lokale Fußnote (RLIN)
Local note Electronic reproduction. Ann Arbor, Michigan : ProQuest Ebook Central, 2022. Available via World Wide Web. Access may be limited to ProQuest Ebook Central affiliated libraries.
655 #4 - Indexierungsterm - Genre/Form
Genre/Form oder fokussierter Term Electronic books.
700 1# - Nebeneintragung - Personenname
Personenname Toiviainen, Hanna.
700 1# - Nebeneintragung - Personenname
Personenname Pitk�anen, Pirkko.
700 1# - Nebeneintragung - Personenname
Personenname Zarifis, George K.
776 08 - Andere physische Form
Verweisungsphrase Print version:
Haupteintragung Kersh, Natasha
Titel Young Adults and Active Citizenship
Ort, Verlag und Erscheinungsjahr Cham : Springer International Publishing AG,c2021
Internationale Standardbuchnummer 9783030650018
797 2# - LOCAL ADDED ENTRY--CORPORATE NAME (RLIN)
Körperschafts- oder Gebietskörperschaftsname als Eintragungselement ProQuest (Firm)
830 #0 - Nebeneintragung unter dem Gesamttitel - Einheitstitel
Einheitstitel Lifelong Learning Book Ser.
856 40 - Elektronische Adresse und Zugriff
URL <a href="https://www.nbs.de/bibliothek/faq">https://www.nbs.de/bibliothek/faq</a>
OPAC-Notiz Wie greife ich auf das E-Book zu?
856 40 - Elektronische Adresse und Zugriff
URL <a href="https://ebookcentral.proquest.com/lib/nbsde/detail.action?docID=6567013">https://ebookcentral.proquest.com/lib/nbsde/detail.action?docID=6567013</a>
OPAC-Notiz Click to View

No items available.

Powered by Koha