Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : (Record no. 3769)

MARC details
000 -Satzkennung
Kontrollfeld mit fester Länge 05927nam a22004693i 4500
001 - Kontrollnummer
Kontrollfeld EBC6913594
003 - Kontrollnummer Identifier
Kontrollfeld MiAaPQ
005 - Datum und Zeit der letzten Transaktion
Kontrollfeld 20220324112813.0
006 - Datenelemente mit fester Länge - Weitere Materialmerkmale
Kontrollfeld mit fester Länge m o d |
007 - Feld mit fester Länge zur physischen Beschreibung - Allgemeine Information
Kontrollfeld mit fester Länge cr cnu||||||||
008 - Feld mit fester Länge zur physischen Beschreibung - Allgemeine Angaben
Kontrollfeld mit fester Länge 220324s2021 xx o ||||0 eng d
020 ## - Internationale Standardbuchnummer
Internationale Standardbuchnummer 9788021097582
Nähere Angaben (electronic bk.)
020 ## - Internationale Standardbuchnummer
Gelöschte/ungültige ISBN 9788021097575
035 ## - Systemkontrollnummer
System-Kontrollnummer (MiAaPQ)EBC6913594
035 ## - Systemkontrollnummer
System-Kontrollnummer (Au-PeEL)EBL6913594
035 ## - Systemkontrollnummer
System-Kontrollnummer (OCoLC)1303083730
040 ## - Katalogisierungsquelle
Original-Katalogisierungsstelle MiAaPQ
Katalogisierungssprache eng
Beschreibungsfestlegungen rda
-- pn
Übertragungsstelle MiAaPQ
Bearbeitungsstelle MiAaPQ
100 1# - Haupteintragung - Personenname
Personenname Činčera, Jan.
245 10 - Titel
Titel Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs :
Zusatz zum Titel The Practice from the Perspective of Educational Research.
264 #1 - Produktion, Veröffentlichung, Distribution, Herstellung und Urheberrechtsvermerk
Herstellungs-, Veröffentlichungs- Vertriebs-, Erzeugungsort Brno :
Produzent, Herausgeber, Distributor, Hersteller Masaryk University,
Datum der Herstellung, der Veröffentlichung, des Vertriebs oder des Urheberschutzvermerks 2021.
264 #4 - Produktion, Veröffentlichung, Distribution, Herstellung und Urheberrechtsvermerk
Datum der Herstellung, der Veröffentlichung, des Vertriebs oder des Urheberschutzvermerks �2020.
300 ## - Physische Beschreibung
Umfang 1 online resource (197 pages)
336 ## - Inhaltstyp
Inhaltstypterm text
Inhaltstypcode txt
Quelle rdacontent
337 ## - Medientyp
Bezeichnung des Medientyps computer
Medientypcode c
Quelle rdamedia
338 ## - Datenträgertyp
Datenträgertypbezeichnung online resource
Datenträgertypcode cr
Quelle rdacarrier
505 0# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben Intro -- Pr�azdn�a str�anka -- ABSTRACT -- CONTENTS -- 1 INTRODUCTION: OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAMS - BRIDGING THEORY AND PRACTICE -- 1.1 OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION IN THE CONTEMPORARY WORLD -- 1.2 LEARNING IN THE REAL WORLD: HOW WE STARTED OUR JOURNEY -- 1.3 LEARNING THROUGH RESEARCH: HOW OUR JOURNEY CONTINUED -- 1.4 ABOUT THE COLORS: WHAT PROGRAMS GUIDED OUR RESEARCH -- 1.4.1 The Yellow Program -- 1.4.2 The Green Program -- 1.4.3 The Orange Program -- 1.4.4 The Blue Program -- 1.4.5 The White Program -- 1.5 THE DATA BEHIND THIS BOOK -- 2 PEOPLE, PLACE, AND THE PROGRAM: EXTERNAL FACTORS THAT INFLUENCE THE EFFECTIVENESS OF OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAMS -- 2.1 INTRODUCTION -- 2.2 STUDENTS LEARN, STUDENTS SHAPE -- 2.3 TEACHERS AND LEADERS: THE ADULTS TO BE FOLLOWED? -- 2.4 THE ROLE OF PLACE -- 2.5 PROGRAM DESIGN -- 2.6 CONCLUSION -- 3 POWER AND EMPOWERMENT IN OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAMS -- 3.1 INTRODUCTION: THE QUESTION OF POWER-SHARING -- 3.2 POWER: TO EXERT OR TO EMPOWER? -- 3.3 THE CHILDREN OR THE ADULTS: HOW MUCH STUDENT AUTONOMY IS GOOD? -- 3.4 THE ADULTS AND THE ADULTS: WHO IS IN CHARGE? -- 3.4.1 The Teachers and the Leaders: Opportunities for Cooperation, Sources of Tension -- 3.4.2 The Designers, the Leaders, and the Parents in the Background -- 3.5 CONCLUSION -- 4 FRAMING OUTDOOR EXPERIENCES IN OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAMS -- 4.1 INTRODUCTION -- 4.2 FRAMES MATTER -- 4.3 FRAMES IN OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION -- 4.4 FRAMES IN PRACTICE -- 4.5 CONCLUSION -- 5 VALUES IN OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAMS: BETWEEN EDUCATION AND ADVOCACY -- 5.1 VALUES ARE CONTROVERSIAL - AND NECESSARY -- 5.2 THE THEORY OF UNIVERSAL VALUES AND ITS IMPLICATIONS -- 5.3 VALUES EDUCATION AND ENVIRONMENTAL EDUCATION -- 5.4 VALUES IN OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PRACTICE.
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben 5.4.1 Value-Free Outdoor Environmental Education -- 5.4.2 Pluralistic Outdoor Environmental Education -- 5.4.3 Normative Outdoor Environmental Education and the Issue of Inculcation -- 5.4.4 Does Normativity Matter? -- 5.5 CONCLUSION -- 6 EXPERIENTIAL LEARNING IN OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAMS: A SOURCE OF LEARNING AND CONFUSION -- 6.1 INTRODUCTION -- 6.2 WHAT MATTERS IS WHAT THE TEACHERS BELIEVE -- 6.3 EXPERIENTIAL LEARNING AS REFLECTED IN OUTDOOR PROGRAM LEADERS' PERSONAL THEORIES AND IN THEIR PRACTICE -- 6.3.1 The Theory of Authentic Learning -- 6.3.2 The Theory of Transformative Experiences -- 6.3.3 The Theory of Supportive Experiences -- 6.4 CONCLUSION -- 7 CONCEPTUAL LEARNING IN OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAMS -- 7.1 INTRODUCTION -- 7.2 THE ROLE OF CONCEPTUAL LEARNING -- 7.3 CONCEPTUAL LEARNING IN OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION: WHAT DO STUDENTS LEARN? -- 7.4 CONCEPTUAL LEARNING IN OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION: HOW DO PROGRAM LEADERS TEACH? -- 7.4.1 Learning Models for Conceptual Change -- 7.4.2 Supporting Conceptual Learning in Outdoor Programs -- 7.5 CONCLUSION -- 8 OUTDOOR ENVIRONMENTAL EDUCATION PROGRAMS FROM THE PERSPECTIVEOF THE PARTICIPATING STUDENTS AND THE ACCOMPANYING TEACHERS -- 8.1 INTRODUCTION -- 8.2 WHY TEACHERS CHOOSE PARTICULAR OUTDOOR PROGRAMS AND WHAT STUDENTS LIKE ABOUT THEM -- 8.3 STUDENTS, TEACHERS, AND THE OUTDOOR PROGRAM -- 8.3.1 The Outdoor Program as Experiential Learning -- 8.3.2 The Outdoor Program as a Social Game -- 8.3.3 The Outdoor Program as a Nature Experience -- 8.4 CONCLUSION -- 9 DISCUSSION AND CONCLUSION: WEAVING THE THREADS TOGETHERJAN -- 9.1 INTRODUCTION -- 9.2 THE CROSSROADS AND THE THREADS -- 9.2.1 The Question of Aims, the Question of Perspective -- 9.2.2 The Distribution of Power in Outdoor Programs -- 9.2.3 The Significance of Strong Experiences in Outdoor Programs.
505 8# - Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben
Fußnote zu strukturierten Inhaltsangaben 9.2.4 Framing the Learning Experience in Outdoor Programs -- 9.2.5 Values Education in Outdoor Programs -- 9.2.6 Learning in Outdoor Environmental Education -- 9.3 CONCLUSION -- ACKNOWLEDGEMENTS -- APPENDIX 1 THE RESEARCH METHODOLOGY APPLIED IN THE PROJECT: AN OVERVIEW OF THE INSTRUMENTS -- REFERENCES -- FIGURES AND TABLES.
588 ## - Anmerkung zur Ausgabe, zum Teil oder zur Iteration, die/der als Grunlage für die Identifizierung der Ressource verwendet wird
Anmerkung zur Ausgabe, zum Teil oder zur Iteration, die/der als Grunlage für die Identifizierung der Ressource verwendet wird Description based on publisher supplied metadata and other sources.
590 ## - Lokale Fußnote (RLIN)
Local note Electronic reproduction. Ann Arbor, Michigan : ProQuest Ebook Central, 2022. Available via World Wide Web. Access may be limited to ProQuest Ebook Central affiliated libraries.
655 #4 - Indexierungsterm - Genre/Form
Genre/Form oder fokussierter Term Electronic books.
700 1# - Nebeneintragung - Personenname
Personenname Činčera, Jan.
700 1# - Nebeneintragung - Personenname
Personenname Johnson, Bruce.
700 1# - Nebeneintragung - Personenname
Personenname Kroufek, Roman.
700 1# - Nebeneintragung - Personenname
Personenname Kolenat�y, Miloslav.
700 1# - Nebeneintragung - Personenname
Personenname Šimonov�a, Petra.
700 1# - Nebeneintragung - Personenname
Personenname Z�aleš�ak, Jan.
776 08 - Andere physische Form
Verweisungsphrase Print version:
Haupteintragung Činčera, Jan
Titel Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs
Ort, Verlag und Erscheinungsjahr Brno : Masaryk University,c2021
Internationale Standardbuchnummer 9788021097575
797 2# - LOCAL ADDED ENTRY--CORPORATE NAME (RLIN)
Körperschafts- oder Gebietskörperschaftsname als Eintragungselement ProQuest (Firm)
856 40 - Elektronische Adresse und Zugriff
URL <a href="https://www.nbs.de/bibliothek/faq">https://www.nbs.de/bibliothek/faq</a>
OPAC-Notiz Wie greife ich auf das E-Book zu?
856 40 - Elektronische Adresse und Zugriff
URL <a href="https://ebookcentral.proquest.com/lib/nbsde/detail.action?docID=6913594">https://ebookcentral.proquest.com/lib/nbsde/detail.action?docID=6913594</a>
OPAC-Notiz Click to View

No items available.

Powered by Koha